Tuesday, September 12, 2006

Kisah Pantai Cahaya Bulan(Kelantan)

2 minggu after pegi Penang...kami meneruskan pengembaraan ke Pantai Timur...ke Kelantan...hehhe..gile kembara kot aku nih....hehhehe.... oklah...kami bertolak pd pukul 4 ptg hari jumaat....aku amik half day time tu..complete another half day taken..dah apply tau...oklah pas solat and mkn...pastu jln...mule2 tu tak tau nak gi mana...so aku decide...aku tak penah pegi kelantan lg..so duit pon ade...so perjalanan di teruskan..dr leburaya elite masuk nkve..dr nkve masuk jln kucing..pastu batu masuk karak highway..pasl ape..psl nak elak jammed kat MRR2...huhuhuhu...oklah..dah masuk Karak Highway...mcm biase..tol rm4.00 and rm2.50 kat bentong...ok..then masuk bandar bentong...yg berpusing2...lalu diteruskan ke bandar Raub..intercity betul la jln nih....kat bandar raub..kpg lin..hehehhe...pi bank cucuk duit jap..hehe...and then diteruskan...dlm pukul 9..kami sampai di Kuala Lipis...kpg Ct...heheh...masuk la bandar Kuala Lipis...rupenyer ader psr mlm...and then kami mkn kat situ...kecik je bandar dier...sbb ader stesen keretapi....oklah...pastu kami sambung perjalanan...ikut jln alternatif ke Gua Musang...mak aii..jln mencabar and kiri kanan kelapa sawit...kereta plak jrg2...pastu ader plak UPP(unit pencegah penyeludupan) kat tgh2 hutan Kelapa Sawit tu...huhuhuh...aku pon tanya..jauh ke lagi Gua Musang...jauh la jugak..huhuhuh...aku doa dlm hati..psl aku nih penakut...hehehhee....ape2 pon kami sampai kat simpang Gua Musang..Merapoh nama tempat tu....so kami masuk balik jln besar...sampai kat stesen minyak Shell...aku pon berhenti utk membuang air...ade plak tempat mandi kat Shell tu..ape lg..org tu amik kesempatan utk mandi...aku pon sama...bdn melekit rasa...mmg jauh pon Kelantan nih...hehehhee...lepas menyegarkan bdn..kami teruskan perjalanan...jln punyer jln..lalu bdr2 di Kelantan..akhirnya kami sampai di Kota Bharu pd pukul 3.00 pg...carik2 hotel nearby..and check in for 2 room....and then masing2 dah penat..masuk bilik masing2 and then tido....pd esoknyer kul 10 kejutkan org...and then checkout at 11.am...cepat2 pegi kat kereta sbb takut kena saman...sbb haritu hari bekerja utk MPKB...hehehe...and then jln2 carik mkn...ingat nak mkn tempat nasi rm2..last2 tak jumpe...sesat aderla..:P...last2 mkn kat terminal bas KB...murah tul mkn..rm5.60 utk 2 org...lauk ayam&daging&sayur...air sirap ngan teh o ais..huhuh...mmg murah...kalau kat KL mmg tak dpt aa...pastu aktiviti bermula...aku mula2 pegi Pasar Besar Khadijah...hehehe..rupenyer psr bsh la...pastu aku pi tingkat atas...beli la satu kain utk aku...and then pi carik kuih muih kelantan yg manis2 belaka...aku beli kuih akok..hehehe..panas2 lg...and then..org tu mencadangkan pegi ke Pengkalan Kubur...ape lg..pegi la...aku beli toto besar harga RM30..hehe..murah kan....oklah..pastu aku tak puas hati..sbb kecik je pengkalan kubur tu...and then suh org tu pi Rantau Panjang..on the way ke Rantau Panjang....kami lalu kat tumpat....lalu la Pantai Tujuh...hmm..very nice view and beach.....and then kami sampai kat Rantau Panjang...sempandan Siam la beb....besar la jugak Rantau Panjang nih...keliling pagar jer..dlm tu plak byk betul kereta&motor plate siam...hehehe...jln2..kat area rumah kedai kat situ...and then pegi mkn...pastu mkn baru pi beli cenderahti utk di bawa pulang..and satu beli periuk utk my mom...tawar punyer tawar dapat from 65 jd 48 hehhe...oklah periuk tahan lasak....
Pas balik dr Rantau Panjang....kami lalu KB utk Ke Pantai Cahaya Bulan....PCB nih tak lawa dah..coz dah ditambak...tapi nice view not nice beach..hehehe..kat PCB nih ...makanan dier unik skit...Udang goreng tepung,ketam goreng tepung semuanyer bertepung..mkn ngan sos cili and campur kacang...mmg sodap....
and harga berpatutan....balik dr PCB kitaorang singgah kat Pengkalan Chepa...ikut jln tikus..huhuh...and lalu Lapangan Terbang Kota Bahru...hehhe..kecik je...end of story kat PCB...
Story nak balik Cyber...we decide nak lalu ikut Terengganu...sbb nak tau bape jauh...huhuh...mmg jauh....dr
Kelate nak ke Terengganu dekat je....utk dinner kami mkn kat Kuala Terengganu...singgah kat Kuala Ibai..utk beli keropok lekor...dr dungun aku amik alih drive....sian kat driver... lalu bandar Kerteh...wah terang benderang bandar minyak nih...hehehe...aku bukak radio kuat2..hehhe..nak hilang takut aa..:d..org sebelah dah tido....hmm..dah sampai cherating lega skit aku...sampai satu simpang dier tulis LPT...so aku masuk la jln tu...highway tu baru siap rupenyer..and takde kete lalu pon..huhuh...aku ape lg...bukak lampu high beam..sepanjang highway tu aku kuatkan semangat,at last nampak simpang ke Kuantan..so aku ape lg..masuk simpang tu...selamat..puhh lega...jln tu nampak plak signboard UIA..nih rinny nak masuk after raya kang...huhuh...jauh tu...finally arrive at real LPT...tapi sebelum sesat sekejap..salah masuk simpang...hehhe...masuk TOL..masuk sampai R&R Gambang..aku surrender...ngantuk sgt..takleh nak tahan dah...ape lg..aku kejutkan org sebelah...and dier continue drive untill cyber...on the way org sebelah kata..highway lenggang giler..huhuh..bile sampai simpang genting baru la byk kereta..hehhe..aku mana perasan..sbb tido daa....:d...oklah..sampai cyber pukul 4 pg...after the long journey...huhuh..penatnyerrrr....tapi beshh...sambung citer lain plak....

2 comments:

only me... said...

ini driver dio.. kes langgar motor tak de plak citer yerk kat slot kelantan nie huhu

only me... said...

eh..kiter mana ader drive kat kelate yer...