Wednesday, November 07, 2007

Vacation







Hari nih nak bercerita mengenai my vacation last august..heheh..tak sempat nak nak menulis..busy ISO punyer pasal....mlm merdeka kitaorang pegi tgk bunga api di Taman Tasik Putrajaya...punyerla ramai org...parking dah berdouble2...mmg takleh jln...so habeh citer bunga api...hmm..mlm tu actually plan nak gerak awal pg..but tertido..last2 pukul 7 pg baru setelah gerakkan org tu trough tepon...huhuhuh...ok..gerak from MMU..and masuk Highway ELITE..ahaa..nak kemana kita...kiter ke UTARA...ok...berenti di stesen minyak PETRONAS...breakfast at Mcd...ok..then isi minyak di stesen SHELL...ok..along the journey..kete byk..and dgr radio..ade kesesakan di Behrang..so kitaorang kuar di Tanjung Malim and kuar near Slim River..jimat TOL skit...and then..kitaorang decide utk pergi ke Lata Kijang..hehe..its time to mandi air terjun..ahaha...tak ramai sgt org pg tu....sojukk ooo....after 1 1/2 hour..berendam dan mkn keropok..and dah salin baju semua..kitaorang gerak semula..and this time...ikut jln lama ke IPOH..adess..lalu kpg org asli...lalu la kat bukit kapur...nice view..ok..kitaorang jumpe jln besar..and nampak plak sign board gua tempurung..so pegi la tgk..but takla masuk dlm gua tempurung tu...ok..dah sampai IPOH..pegi mkn kat TESCO...and beli brg2 skit...hehhe...end story kat PERAK...

now bergerak ke Penang...after 1 jam setengah...sampaila kat Penang but kitaorang teruskan perjalan ke Sg Petani dulu...pegila ke Pantai Merdeka...punyerla sesak..jam lak tu....and then sampai,parking..pastu jln2...ramai org...nice view gak..and jln2 di bandar sg petani..then balik ke Penang utk mencari tempat rehat& sleep....check in ..and then gi mkn kat Restoran Hameed nearby..fuhh..sup dier sodap....end la stoy hari pertama.....

Ok..bgn subuh..pastu pegi breakfast kat Hameed,Hameed lg..yelah sbb tu yg dekat...and then amik kereta..jln2 kat Batu Feringi and Teluk Bahang...rupernyer ade Air Terjun kat Teluk Bahang nih...duduk sebentar..nikmati udara segar..pastu pegi kat kawasan pelabuhan bot2 nelayan..ade Taman Negara kat situ...ok..dah dekat kul 12,kitaorang kena check out..ok..sampai hotel,kemas2 brg..pastu gerak keluar....

So journey go to KEDAH..hehehe..so go straight to Alor Star...pegila melawat Pekan Rabu..and then pegi melawat Rumah Dr Mahathir kat Seberang Perak,Alor Star...and then habehkan masa 20 minit kat situ..ok..journey terus ke Kuala Kedah...saje jln2 kat situ..heheh nak tgk feri ke Langkawi...masa nih takde keinginan nak gi Langkawi...ok..nampak pulut panggang panas..so beli ...habeh citer psl Kuala Kedah..

so perjalanan diteruskan ke Perlis...along the journey..mmg sawah padi terbentang luas...nice view...hmm..dah sampai kat Kodiang..and then sempadan Perlis..ok..nak kemana dulu...ha..pegila ke Kuala Perlis...nampak byk perubahan..and nampak plak hotel yg aku tak jd nak duduk dulu,Hotel Brasmana Putra....ok..jln2 kat Terminal Feri Kuala Perlis..last2 aku kata kat member aku...jomla ke langkawi..hehehhe...gile tak aku nih...beli tiket,cr tempat penginapan,kete sewa..and we done....ape lg amik beg,terus naik feri :D...

Sampai kat Langkawi,pegi cr kete sewa..adess...buruknyer kete..nyesal aku,takpe lain kali takkan mcm nih..oklah drive kat Pekan Kuah utk ke Pantai Cenang..mula2 sesat aa..yelah dah lama tak pegi...last pegi 2004...ok..dah sampai Pantai Cenang...and then cr tempat tido..dah dpt..then kitaorang gi mkn aa...wa..seafood segar2..and sedap..harga boleh tahan..alamak..hujan la plak...angin kuat...huhuh...balik & tido for next day journey...

Hari kedua di Langkawi,bangun subuh..and then breakfast..after breakfast sepatutnya nak gi island hopping..tapi tak jd..sbb takut tak sempat..oklah kitaorang decide pegi ke Kereta Kabel aa...aa..takut...sebelum tu lalu kat Langkawi International Aiport...sempat la nampak satu kapal terbang nak landing..mak aii lajunyer....takut plak aku...ok..teruskan perjalanan...lebih kurang 15 minit,sampai la ke Oriental Village,Cable Car..huhuh..perasaan dlm hati berdebar2 tul...ok..dah beli tiket and amik ko..dah dalam kete kabel pon..uwaa...tutup mata dulu...huhuh..ok..dah bukak mata..huhuh..sabar je la aku...ok..dah sampai ke stesen pertama..lega la skit but its not the end..pegi plak kat suspension bridge...huhuh..jenuh aku berjalan..isk isk..gayat je rasa..tahan diri utk tak jd penakut..ihiks...ok..amik2 gambar..pastu naik balik ke stesen pertama..mak aii..tercungap2 aku naik tangga..ok..naik kete cable le stesen kedua..ini lagi takut daa...sbb tergantung...uwaa...siut je member aku..gelakkan aku...ok..dah sampai stesen kedua..ok..jln2 pastu mkn aiskrim..hehehe..okla..lebih kurang setengah jam..kitaorang decide utk turun..ini lg takut daa...uwaaa....seram ..hehe..pastu aku ok...oklah dah sampai ke tempat turun..ok pastu ke Telaga Tujuh...ni minum air kelapa..aku tak mampu nak panjat tangga daa...ok then pegi ke Pantai Pasir Hitam utk lunch kat sana...and jln2 beli ikan bilis and ikan masin..ok..terus perjalanan ke Telaga Air Hangat..and ke Sungai KLIM...and terus ke destinasi akhir...Mukim Mahsuri....ok..and then sampaila ke Pekan KUah utk shopping...hehehe...beli coklat,baju..itu je la..sampai kat Terminal Feri,beli tiket and park kete sewa..habehla journey kat Langkawi nih..naik feri pukul 7 and arrive at Kuala Perlis..kul 8...huhuh..lapa..and then pegi mkn kat food court nearby...mak aii..murah la mkn kat sni...pastu jln2 kat bdr arau,kangar..and then balik daaa...ikut jln alor star..and kuar tu PLUS highway...huhuh...letih sungguh...bertukar2 drive...untill rawang..pastu aku tido daa...heheh..sedar2 dah sampai putrajaya....and sampai dah kul 3 pg..pg tu dah nak pegi keje...huhuhuh...penat2 and best..............

itula journey aku..huhuhuh..

p/s: kalau ader rezeki lebih,teringin aku nak gi sabah & sarawak plak...

No comments: