Friday, December 03, 2004

Disember....

hari berganti hari,bulan berganti bulan..genaplah sudah 12 bulan di tahun 2004..tahun yang memberikan aku byk kenangan suka dan duka..rasanya aku lebih berduka utk tahun ini...akhir tahun 2003,aku berazam utk tidak terluka lg...tapi aku hanya merancang ,tuhan yg mennetukan segalanya...Bulan Januari...mungkin bulan yg paling bahagia dlm hidup aku...tapi itu hanya kenangan...Bulan Februari...maybe it good month for me...Bulan mac and april..the worst month in my life..i'll became lousy,aku selalu sakit,my work perfomances down..everthing doens't work proper way...Bulan 5...maybe i recover sedikit...but me and him(someone F) only a friend only...we just a best and close friend since he here...untill now...but i usually have fight..not sekepala...always argue..arghhh..make my migrain come again...people always see me as a happy person..but i'm not..i'm very broken hearted now...bulan jun..my birthday..biasa je..bulan 7.,8,9...always same...bulan 10,11...fasting and hari raya...bulan 12...musim org kawin...several of my friends nak kawin and yg nak bertunang...baguslah..congratulations to them..

semoga berbahagia ke akhir hayat....back to myself again..yesterday...sedihnya bile pk kembali kesemua hal yg berlaku tahun nih...i'm not a perfect person..maybe i do the mistakes sometimes...not everybody perfect...aku dah penat dipermainkan perasaan ngan kaum adam....kenapa mereka tak berpk dahulu sebelum membuat keputusan...why should i yg jd mangsa keadaan??..2-3 hari nih..makin tawar hati...ape nak jd--jdlah..serah kepada qada dan qadar...this is not my december anymore...kadang terngiang-ngiang di telinga ayat2 yg menyakitkan hati....tapi ape leh buat..simpam dlm hati...kat sni la aku luahkan segala...kwn2 la tempat mecurahkan perasan yg terpedam..maybe kalau aku tak luahkan,kot2 aku leh sakit jiwa..who's know?..stress maybe...kpd semua yg penah menyanyangi insan yg bernama nency,saya ucapkan a lot of thanks...saya tak pernah nak berdendam ngan sesapa...even hati terluka..just if i have done the mistakes..saya memohon sejuta kemaafan....apelah naj jd with my life now??..work..work..and work??...maybe..but..friends always support me..thanks to themm..especially to nani,ayu,ain,darn,boyer,lintau....sayang korang semua...semoga korang semua pon berbahagia hendaknya....

next week,i will go to langkawi for holiday....disitulah aku ingin menenangkan perasaan yg kacau bilau..have fun with my friends..semoga percutian ini akan menceriakan kembali hidupku ini..

NEncY
2004

2 comments:

Anonymous said...

thumbs up!

relax2. tarik nafas panjang2. lapangkan fikiran. tenangkan hati. kontrol jiwa. setiap insan telah ditentukan qada' & qadarnya. yg paling penting, set kan dlm minda, nak improve life dari semua sudut. cuba buat sesuatu yg berfaedah. pastikan apa yg kita lakukan hari ini adalah lebih baik dari semalam. begitulah seterusnya. lagi 1, sebelum tidur MESTI atau paling kurang, CUBA maafkan sesiapa sahaja yg telah berbuat kesalahan keatas diri kita. be +ve, dr situ, ia akan mendidik hati dan perasaan kita supaya tenang senantiasa.(drpd pengalaman hasil berborak dgn org2 'lama' dan pengalaman penulis sendiri ia ternyata BERKESAN). bila hati tenang, ia akan diserlahkan melalui muka, nanti org tgk pun nampak muda. :D aspirasi muka membayangkan hati dan perasaan. mcm skrin TV. kalo arial tak tune, gambar pun raster (dotdot hitam tu). akhir kata, jgn la pikir2 sgt tentang kehidupan ini. redho sahaja apa yg telah dan bakal terjadi. dah pasti, ada hikmah disebaliknya. lastly, DOA! senjata paling ampuh umat islam ialah DOA. ingat ALLAH senantiasa itu tips paling berkesan. insyaallah. amin! sekian shj dari saya: adik angkat dr fazilah kamsah -wassalam-

Anonymous said...

sabar2 tuhan dah tentukan segalanya.. kalo bukan hari nih.. hari esok kita akan bahagia.